●The New York Times Company Reports July Revenues
Aug. 26, 2008--The New York Times Company announced today that in July total Company revenues from continuing operations decreased 10.1% compared with the same month a year ago. Advertising revenues decreased 16.2% and circulation revenues decreased 0.5%.
Advertising revenues for the News Media Group decreased 17.9% mainly because of weakness in print advertising
Total Internet revenues grew 2.6% and Internet advertising revenues increased 5.5% in July.
according to Nielsen Online, NYTimes.com had 19.5 million unique visitors in July versus 14.1 million in July 2007, up about 38%,
●The New York Times Company Reports June Revenues
July 23, 2008--The New York Times Company announced today that in June total Company revenues from continuing operations decreased 10.0% compared with the same month a year ago. Advertising revenues decreased 16.4% and circulation revenues increased 2.1%.
Advertising revenues for the News Media Group decreased 17.8% because of weakness in print advertising.
Total Internet revenues grew 11.7% and Internet advertising revenues increased 18.6% in June.
according to Nielsen Online, NYTimes.com had 17.7 million unique visitors in June versus 12.5 million in June 2007, up about 41%,
7月の総売上高が前年同期比10.1減,広告売上が同16.2%減,販売売上が同0.5%減と低迷した。特に厳しさを痛感するのは,インターネット広告までも景気後退の影響を大きく受け始めたことだ。7月のインターネット広告売上が同5.5%しか増えなかった。6月の同18.6%増に比べて大きくペースダウンしている。
新聞紙広告売上の長期低落は避けられそうもないだけに,NYTはインターネット広告の大幅な伸びに賭けている。少なくとも前年同期比20%くらいを継続させたい。オンライン事業を強化しているのもそのためで,NYTimes.comのユニークユーザー(UU)数も7月は1950万人と6月の1770万人から順調に増えている。なのに,7月のインターネット広告売上が同5.5%しか増えなかったのだ。インターネット広告は不景気にもっと免疫があると期待していたのだが・・・。
◇参考
・NYタイムズ,インターネット広告で頑張っても「焼け石に水」の状況に(メディア・パブ)