まず目が付いたのはブログ。Macon Phillips( the Director of New Media for the White House)が最初に投稿していた。ブログ記事の見出しは,ずばり“Change has come to WhiteHouse.gov”である。その中で,次の3点を強調している。
Communication -- Americans are eager for information about the state of the economy, ational security and a host of other issues.
Transparency -- President Obama has committed to making his administration the most open and transparent in history, and WhiteHouse.gov will play a major role in delivering on that promise.
Participation -- President Obama started his career as a community organizer on the South Side of Chicago, where he saw firsthand what people can do when they come together for a common cause. Citizen participation will be a priority for the Administration, and the internet will play an important role in that.
国民とのCommunicationや政策のTransparencyを高めるために,WhiteHouse.govの更新情報を,RSSフィード(ブログ)やe-mail,Twitterなどで配信する。以下は,Twitterの例である。
動画の提供も始めている。オバマが列車でワシントンに乗り入れた時の動画も,以下のようにウィジェットの形でも提供されていた。もちろんのことだが,YouTubeのThe White House(http://www.youtube.com/whitehouse)経由でも提供されている。