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2007年12月06日

フェースブック,画期的広告手法の件でついに謝罪

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Facebookapologize.JPG

 Facebook CEOのMark Zuckerbergは,同社公式ブログ上で,Facebook AdsのBeaconの件で謝罪した。

 まず,冒頭で悪いことをしたと全面謝罪した。
We simply did a bad job with this release, and I apologize for it. While I am disappointed with our mistakes, we appreciate all the feedback we have received from our users. I'd like to discuss what we have learned and how we have improved Beacon.
 Beaconを採用したのは,Facebook外での行動も友人同士で共有するためで,多くのユーザーが望んでいると信じていた。運用のコントロール面でユーザーとのバランス関係が間違ったと反省する。前々回のエントリーで紹介したように,オプトインにしなかったことが最大の問題になったと認めた。
The problem with our initial approach of making it an opt-out system instead of opt-in was that if someone forgot to decline to share something, Beacon still went ahead and shared it with their friends.
 ただし,明示的に承認したユーザーに対してのBeaconは続行していく。先週から,オプトインに切り替えている。
Last week we changed Beacon to be an opt-in system, and today we're releasing a privacy control to turn off Beacon completely.

 だが,ユーザーのFacebook外の行動情報をNews Feedで流さなくても,Facebookとしてはターゲティング広告のために収集しておきたい。そこで,以下のプライバシー設定ページを用意している。(クリックで拡大表示)
PrivacySetting.JPG 
 ブログで次のようなコメントが。
 If you select that you don't want to share some Beacon actions or if you turn off Beacon, then Facebook won't store those actions even when partners send them to Facebook.
 この点についてはオプトアウトでは? まだ,非難の攻撃を受けるかもしれない。

 ともかくBeaconによる行動情報をFeedで流す件については,オプトイン方式に切り替わった。これでFacebook Adsがしばらく本格離陸が難しいかも。この騒ぎの中で,手をあげて承認するユーザーがどこまで増えるか。パートナー企業もしばらく傍観しそうだし,クリチカルマスに到達するのは先になりそう。
  
タグ:Facebook SNS Widget

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posted by 田中善一郎 at 10:06 | Comment(0) | TrackBack(2) | Web2.0 SNS CGM
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