米24/7 Real Mediaが,早々と来年のオンライン広告を占っている。次の10ポイントでトレンドを語っている。
1. Consumer-generated media will become increasingly attractive to advertisers
2. Advertisers will continue shifting traditional ad spending to the Web due to increased Internet consumption and better targeting/reporting capabilities
3. Advertisers, cable providers and interactive marketing experts will collaborate to address "The TiVo Effect"
4. Brand advertisers will drive the next wave of growth for the paid search market
5. Best practices in localized mobile marketing will be perfected overseas in 2006
6. Online advertisers will employ holistic targeting methods to deliver better results and reduce reliance on high-profile, high-CPM ad buys
7. Technology and better data access will transform online advertising success to a formulaic equation
8. Japan will be the next frontier for paid search and interactive marketing
9. Mobile carriers will adopt new ad models to boost revenue beyond usage
10. Performance-based pricing models will demonstrate the true value of search engine marketing
全体的に,今年のトレンドの延長上で展開するとの予測だ。目に付いたのは,わざわざ1項目を割いて,日本がpaid searchと interactive marketingの次のフロンティアになると持ち上げている点。その他では,検索連動広告によるブランド広告の拡大をあげたこと。今年もその傾向が目立っていたが。GoogleやYahooはますます勢いを増すと言うことか。 上の10ポイントについて参考ソースでは解説を加えているので,関心のある方は以下のプレスリリースをどうぞ。
◇参考
・24/7 Real Media's Interactive Marketing Experts Reveal Their Online Advertising Predictions For 2006(プレスリリース)