2005年7月-9月期のEBITDA ( 税引前利益 + 減価償却費 + 支払利息)は150万ドルと前年同期比77%減と厳しい状況に。成長の見込めるオンライン部門へ重点投資するためにも,レイオフや紙媒体休刊は避けられないだろう。
同社は,Consumer Tech Group,Enterprise Group,Game Groupの3部門から構成されているが,その中でConsumer Tech GroupとGame Groupが大きく売上高を減らした。同社の看板雑誌で,100万部超の発行部数を誇っていたPC Magazineが,今年1月に70万部と1年間で33%も部数を落とした。厳しい現実だ。
やっぱり,藁にも縋(すが)る形で,オンライン事業へリソースを注ぎ込むことになる。そこでプレスリリースから,3部門のオンライン出版の状況を。
Consumer Tech Group,
・Increased total traffic 12% versus prior year
・Launched DigitalLife TV, featuring live product reviews, "how-to" tips and industry interviews
・Debuted technoride.com, a new destination that provides news and product reviews on digital tech for automobiles
Enterprise Group,
・Increased total traffic more than 40% versus prior year
・eSeminars grew by over 8% versus year ago
・Completed the Security Solutions Virtual Tradeshow and produced record number of registrations, sponsorship companies and high-profile speakers
・Ziff Davis' Web Buyers Guide had more than 36,000 product listings in 900 product categories from over 15,000 companies at third quarter-end
・TiPs-IT covered 500 products in 18 categories by the end of the third quarter 2005
Game Group,
・1UP.com's traffic more than doubled to over 2 million monthly unique visitors
◇参考
Ziff Davis Reports Third Quarter 2005 Results